ДНЗ “Полонський агропромисловий центр професійної освіти”
запрошує на навчання за такими спеціальностями

Підвищення кваліфікації, перепідготовка та інше

№ П.П. Назва професій Тривалiсть Вартість Вид професійної підготовки

Прийом громадян до державного навчального закладу «Полонський агропромисловий центр професійної освіти» здійснюється для здобуття професій за освітньо-кваліфікаційним рівнем: кваліфікований робітник.

Професії

Код ДК

Термін навчання

3 роки

Форма навчання

Денна

Швачка. Кравець

Загальні відомості та історія професії.

Кожна людина, де б вона не була, яку б роботу не виконувала, бажає бути сучасною, стильною, красивою та модною.   Це  тісно пов’язано з професією “Кравець”. Завдяки його праці і фантазії наші бажання втілюються в життя.

     Професія “Швачка” та “Кравець” одна з найстародавніших, і в той же час сучасна, тому що мода змінюється «щодня» і послуги швачки та кравця потрібні постійно.

      Іноді у молоді питають: “Чим вас привертає  професія “Швачка”, “Кравець””. Вони відповідають: “Перш за  все, подобається працювати з людьми і для людей. Йдеш по  вулиці і бачиш плоди своєї праці – гарно одягнених людей, і ти одержуєш задоволення від підсумків своєї роботи”.

В усі часи в суспільстві панували певні погляди, смаки, художнє уявлення про одяг. І все це пов’язано із професією кравця. Вона є однією із найдавніших і одночасно однією з найсучасніших і найнеобхідніших  людям професій. Результатом праці кравця є одяг: жіночий, чоловічий, дитячий, зимовий, літній і демісезонний, верхній і легкий.

Кравець займається виготовленням швейних виробів (верхнього одягу, легких суконь, білизни, трикотажних виробів) індивідуальним методом. Робочі операції кравця, освоєні в процесі виготовлення одягу, підрозділяються на ручні, машинні і волого-теплові.

Кравець обізнаний з будовою машин і пристосувань, якими він користується, знає правила їхньої експлуатації, регулювання і налагодження, а також правила техніки безпеки.

 Зазвичай кравці працюють у бригаді разом із закрійником і швачками. У випадку коли кравець працює індивідуально, він виконує і роботу закрійника (розробка креслення виробу-викрійки і розкрій тканини). У процесі спілкування з клієнтом (замовником) кравець повинен дати кваліфіковану пораду щодо вибору фасону, підбору матеріалу, що найбільш вдало будуть пасувати замовнику.

Умови праці

 Кравець працює в приміщенні, робоча поза – сидячи чи стоячи. Працює в умовах шуму і вібрації від працюючого устаткування, забруднення повітря водяними парами і часточками текстильних волокон. Під час роботи працівник має значне навантаження на очі. Висока ймовірність травматизму.

Затребуваність на ринку праці висока

Має місце постійний попит на працівників швейної промисловості. Заробіток за професією залежить від форми власності підприємства, кількості та якості продукції, що випускається, кваліфікації працівника. Взагалі, заробітна плата кравця досить висока. Ризик безробіття – мінімальний.

Освітня підготовка

Хмельницький професійний ліцей сфери послуг, Кам’янець-Подільське вище професійне училище. Нітішинський професійний ліцей, Грицівське вище художнє училище, Шепетівський професійний ліцей, Плужненський професійний аграрний ліцей…

Медичні обмеження

   Претенденти на опанування професією кравця повинні мати добрий, гострий зір з нормальним кольоросприйманням, не мати схильності до серцево-судинних та легеневих захворювань, не страждати порушеннями опорно-рухового апарату, особливо верхніх кінцівок, не страждати органічними ураженнями центральної нервової системи, епілепсією тощо.

Кожна професія висуває певні вимоги до індивідуально-психологічних якостей людини. Професія кравця за класифікацією Климова, може бути віднесена до професій типу “людина — художній образ” і “людина — людина”.

 Для будь-якої професії художнього профілю важливими вважаються природні нахили до творчої діяльності, у її представників повинен бути постійний інтерес до нового, здатність легко відмовлятися від стереотипів, звичного способу мислення, шукати нові варіанти, нові шляхи вирішення задач.

Крім того, до професійно важливих якостей для професій типу “людина — художній образ” можна віднести наявність добре розвинутої уяви, образною мислення, наглядно-образної пам’яті, зорового сприйняття, розвинутого окоміру і нормального кольоросприймання, розвинутого художнього смаку.

У кравця повинні переважати наочно-образна пам’ять – запам’ятовування деталей виготовлюваних виробів, хімічних, фізичних і механічних властивостей оброблюваних виробів, просторового співвідношення частин і деталей тощо, наочно-дійове, наочно-образне мислення та просторова уява. Успішному  виконанню  роботи  сприяють  такі  якості  особистості,  як несприйнятливість до перешкод, що проявляється у здатності зберігати зосередженість  в умовах дії різних перешкод; витривалість  (психічна і фізична); кравцеві необхідна висока працездатність, терпіння, посидючість, вміння протистояти втомі в умовах монотонності і одноманітності виконуваних робочих рухів; швидкий темп професійних дій відповідно до ритму конвеєра; урівноваженість  — якість, що передбачає зібраність і  витримку, дозволяє встановити рівномірний темп роботи; працелюбність, добросовісність, чесність, акуратність, ретельність. Крім того, у кравця має бути добре розвинутий естетичний смак і почуття прекрасного

 Перспективи

По закінченню навчального закладу учні працевлаштовуються на швейних підприємствах, ательє мод чи приватних швейних майстернях. Заробітна плата за фактично виконану роботу.

 В час економічної кризи із знаннями, вміннями та навичками обслуговувати можна клієнтів і вдома, ще вироби можна реалізувати в спеціалізовані магазини або через мережу Інтернет.

Споріднені професії

 Вишивальниця, закрійник.

Код ДК

Термін навчання

3 роки

Форма навчання

Денна

Столяр будівельний. Монтажник гіпсокартонних конструкцій

Загальні відомості та історія професії

               Деревина з давніх пір широко використовується в будівництві як матеріал, що володіє багатьма цінними якостями: високою механічною міцністю, низькою теплопровідністю, невеликою об’ємною вагою, легкою оброблюваністю, хімічною стійкістю до дії кислот, солей і масел.  При нормальній експлуатації конструкції з деревини зберігаються багато років. Прикладом цього може служити монастир, побудований з деревини під м.Новгородом у 1198 р. і простояв до 1941 р. (під час війни був зруйнований німецько-фашистськими загарбниками).
Роботи, пов’язані з використанням деревини, діляться на теслярські та столярні. До теслярських відносять зведення стін, перегородок, перекриттів крокв, ферм, балок, риштувань, підлог, опалубки та інші, а до столярних – виготовлення вікон, дверей, панелей, меблів. Столяр займається обробкою деревини, виготовленням виробів з неї (обробка поліруванням), при необхідності монтажем їх на будівельних об’єктах. Він працює не тільки з деревом, а і з матеріалами, які замінюють дерево, з різними способами кріплення і монтажу продукції, металевими шурупами, скобами, цвяхами, клеями, матеріалами, необхідними для облицювання, обтягування, обробки, дерев’яних виробів (плівками, лаками, фарбами, тканинами).

          Умови праці столяра різноманітні в залежності від виду виконуваних робіт. Якщо столяр бере участь у виготовленні виробу, то, як правило, він працює в приміщенні – в майстерні або цеху. Робоче місце столяра – найчастіше верстат чи сучасні його модифікації. Майстер закріплює дерев’яні заготівки, робить розмітку й обробку виробу по наявному кресленню. Способи обробки деревини: пиляння, обробка, зборка. Кожна з цих операцій може виконуватися як вручну і за допомогою традиційних інструментів (пилки, рубанка, фуганка, долота, свердла, стамески), так і на спеціальних верстатах. Робочим місцем столяра є ті об’єкти, на яких виробляється монтаж, і інструмент йому доводиться майже завжди носити з собою.  Щоб раціо­нальніше використовувати потужності деревооброб­ного обладнання, потрібно його добре знати і вміло використовувати при виконанні кожної технологічної операції.

Характер роботи

   Від столяра на будівництві як і раніше залежить надзвичайно багато. Не будь на будівельному майданчику столярів, не можна буде підготувати будівлю до зими: віконні отвори залишаться, як порожні очні ямки, а в незакриті дерев’яні отвори увірветься студений вітер з снігом і перетворить будинок на кам’яну крижану глибу, так що працювати там стане неможливо. Або інший приклад: побудовано будівлю гуртожитку, в якому столяри не виконали внутрішні роботи, в житлових осередках не зроблені столярні перегородки, не змонтовані внутрішні меблі, на дверних отворах немає наличників, відсутні плінтуси, а на сходових огорожах не встановлені дерев’яні поручні. В цьому випадку будівля, безумовно, не може бути заселена, навіть якщо вся решта робіт закінчена повністю. Ось і  спробуй тут обійтися без столярів…

                                                                              Ринок праці

Сучасна молода люди­на, яка вперше вихо­дить на ринок праці, без сторонньої допомоги практично не може знай­ти роботу. Звісно, в газетах публікуються оголошення про вакансії, звучать вони в елект­ронних засобах масової інформації.  Професію людини виз­начає Бог. І від того, яку роботу вона обере, залежить її доля. У великих містах багато оголо­шень — пропонуються вакансії столяра будівельного, але сучасна молодь хоче, щоб робота була творчою і оплачувалася за європейськими стандартами. Молоде покоління прагне мати роботу до душі. Зазначимо, що завдяки ко­лективу Понінківського професійного ліцею майже 15 тисяч учнів знайшли роботу,

 ліцей проявляє європейський підхід до пошуку вакансій, дає змогу людині знайти себе.

Медичні обмеження

Професія столяра не рекомендується людям, які страждають алергією на деревний пил; захворюваннями опорно-рухового апарату; нервово-психічними захворюваннями; хронічною пневмонією; тим, що мають значне зниження гостроти зору.

 Вимоги до індивідуально-психологічних особливостей

Вимоги, які необхідно враховувати при виборі професії та плануванні професійної кар’єри – це, в першу чергу, психологічні особливості людини, внутрішнє життя людини.

Для успішної діяльності необхідна: любов до дерева; міцне  здоровя, хороший зір, хороша суглобово-мязова  чутливість, хороший розподіл уваги ; швидка зорово-моторна реакція, здібність до концентрування уваги впрдовж тривалого часу і його гнучкому  розподілу, хороше просторе уявлення и наглядно-образне мислення.

Перспективи

Навчання у ВНЗ: Харкова, Ржищева, Коломиї.

Споріднені професії

столяр-паркетник; реставратор дерев’яної архітектури;  модельник по дерев’яних моделях; столяр-мебляр.

Код ДК

Термін навчання

3 роки

Форма навчання

Денна

Кухар. Офіціант

Харчування – одна із основних життєво необхідних умов існування людини. Здоров’я людини, її працездатність і настрій, нормальний розвиток значною мірою залежить від харчування.

«Хороший кухар вартий лікаря», – говорить народне прислів’я. Цими словами підкреслюється тісний зв’язок між смачно приготованою різноманітною їжею і здоров’ям людини. Кількість, якість, асортимент споживаних продуктів, своєчасність і регулярність приймання їжі мають велике значення для життєдіяльності організму.

Приготування їжі називають кулінарією. Слово «кулінарія» походить від латинського слова «culina» – кухня й означає кухонна або кухарська справа.

Своїм корінням кулінарія поринає у далеке минуле – туди, де горів вогонь жертовного вогнища. Найбільше у розвиток кулінарії внесли античні народи – древні греки та римляни. Але професія кухаря узаконюється набагато пізніше.

Сучасний великий досвід обробки харчових продуктів і приготування із них страв накопичувався протягом багатьох віків. З розвитком суспільства кулінарна майстерність удосконалювалася і змінювалася. Кулінарні рецепти багатьох страв створювались спочатку в домашніх умовах, а потім – кухарями багатих будинків і ресторанів.

Масове харчування на сучасному етапі – це одна із важливих галузей народного господарства України. Воно об’єднує різні підприємства, які відрізняються виконавськими функціями в приготуванні і реалізації страв, обслуговуванні населення – їдальні, ресторани, кафе, закусочні, бари та ін.

Сучасний працівник масового харчування повинен мати високий рівень теоретичних знань та професійної підготовки, уміти застосовувати їх у повсякденній практичній роботі, розуміти роль своєї праці в народному господарстві країни, а також володіти прогресивною технологією і новою технікою.

Неабияке значення мають також особисті якості кожного працівника. Він повинен вміти спілкуватися з людьми, бути ввічливим, терплячим, стриманим, уміти обслужити споживача на професійному рівні.

Фахівець повинен ідеально виконувати всі процеси приготування страви, починаючи від нарізання фруктів, овочів і закінчуючи мистецтвом подачі страв на стіл.

Професійно важливими рисами є образна пам’ять, естетичний смак, добре розвинені нюх і смакові відчуття, акуратність, рухливість кисті рук, пальців, фізична витривалість, висока тактильна чутливість.

Кухар вигадує, вишукує і удосконалює рецепти різних страв. Самовираження нічим не обмежене – професія може стати високим мистецтвом. У багатьох їдальнях, корчмах і кафе шеф-кухар – це кухар з додатковими обов’язками: він сервірує, організовує банкети і керує виробництвом. Він – і адміністратор, і кухар, і завгосп в одній особі, що відповідає за роботу кухарів і офіціантів, технологію приготування страв, закупівлю продуктів.

Є декілька способів отримати дану спеціальність: закінчити вуз, училище, коледж або витратити декілька тижнів, відвідуючи курси. Подібних учбових закладів сьогодні достатньо. Там викладають теорію: як обробляти продукти, зберігати їх, що і як готувати, але для досягнення справжньої майстерності цього мало – професію опановують лише на практиці.

Висококваліфікований кухар може займатися індивідуальною трудовою діяльністю, а за наявності організаторських здібностей створити власну структуру з виготовлення та реалізації продукції через підприємства громадського харчування та приватні підприємства харчування.

Професія кухаря протипоказана людям, які страждають: серцево-судинними захворюваннями, ревматизмом, шкірними захворюваннями, запамороченням, нервово-психічними захворюваннями, легеневими захворюваннями: туберкульоз, хронічна пневмонія, бронхіт, ларингіт, тонзиліт, гіпертонія, виразкові хвороби, гастрит, коліт, захворювання нирок і сечовивідних шляхів, цукровий діабет.

Під час вибору професії необхідно враховувати її спорідненість з такими професіями, як кондитер, пекар, офіціант, бармен, технік-технолог громадського харчування, продавець.

Талановиті кухарі – рідкість, але посередності теж зроблять кар’єру в кулінарній сфері. Професіонали вважають, що досягнення кухаря залежать від наявності таланту лише на 50%. А інші складники успіху – активність, бажання вчитися і пізнавати нове.

Професія «Офіціант»

Професія офіціанта є однією із стародавніх. На фресках Єгипетських пірамід зображені люди, які подають їжу до столу фараонів. Мабуть це й були перші офіціанти.

Офіціант (від латинського officians – службовець) – працівник ресторану, кафе, бару, їдальні, закусочної, підприємства харчування в туристичних комплексах, готелях і на транспорті, що подає страви відвідувачам.

Святкування знаменних дат, подій, весілля і навіть прийом видатних осіб і підписання угод передбачає спілкування за урочистим столом і неможливе без офіціантів, які беруть активну участь у загальній трапезі. Як розсадити людей, які страви подавати і кому в першу чергу, які прибори потрібні для споживання тієї чи іншої страви – саме до цього має безпосереднє відношення офіціант. Він не тільки обслуговує людей, які сидять за столом, але й допомагає і навіть навчає їх дотримуватися певних правил і етикету споживання їжі. Сьогодні жоден ресторан, кафе чи бар не може обійтися без офіціанта.

Професійна діяльність офіціанта передусім, передбачає спеціально спрямоване спілкування між ним і відвідувачами. За робочий день офіціант спілкується з різними за віком та індивідуально-психологічними характеристиками людьми: молодими і літніми, жінками і чоловіками, цікавими не дуже інтересними, спокійними і дратівливими, активними, енергійними і повільними. Всі вони різні, але потребують поради і допомоги офіціанта, іноді покладаються на його смак і професійну компетенцію.

В обов’язки офіціанта входить сервіровка столу, зустріч відвідувачів, знайомство їх з меню, у разі потреби – поради у виборі блюд, одержання замовлення, передача замовлень у гарячий і холодний цехи кухні, пробивання чеків на касовому апараті, доставка замовлення відвідувачу, розрахунок з ним, збір використаного посуду.

Офіціант повинний знати правила обслуговування відвідувачів і сервіровки столу, асортимент і кулінарну характеристику блюд і напоїв, ціни на них, правила роботи на контрольно-касових апаратах. У випадку роботи з іноземними відвідувачами необхідне знання іноземних мов у межах професійного розмовного мінімуму.

Для успішного виконання роботи офіціант повинний бути товариським, бездоганно ввічливим, легко вступати в контакти і розуміти особливості поводження людей. Необхідна стійка увага, розвинуті оперативна і довгострокова пам’ять, рахункові здібності, гарний розвиток органів чуттів (зору, нюху, тактильної чутливості). Потрібна фізична витривалість, швидкодія, ручна вправність з одночасним артистизмом.

Офіціанти працюють переважно в закритому приміщенні з мікрокліматом побутового характеру. Робота протікає в приміщенні, у спеціально обладнаних салонах-харчоблоках транспортних засобів чи на вулиці в період роботи літніх кафе. Робота пов’язана зі значними фізичними навантаженнями. Спілкування в праці інтенсивне, з великою кількістю людей – і відвідувачів, і працівників підприємства суспільного харчування.

Робота офіціанта протипоказана людям із захворюваннями ніг, опорно-рухового апарата, серцево-судинної системи, а також особам зі зниженням слуху і зору, із хронічними інфекційними захворюваннями.

Родинні професії: бармен, буфетник, продавець продовольчих товарівпродавець-комерсантпродавець-касирметрдотелькухар.

Сьогодні професія офіціанта не відмирає тому, що жоден ресторан, кафе, бар, місце продажу напоїв та їжі неможливі без офіціанта. Завдяки створенню розгалуженої мережі державних і приватних кафе, ресторанів, барів, казино, які розповсюджені по всій країні, але найбільш сконцентровані у великих містах, туристичних центрах і різняться між собою кількістю працівників, видами послуг, що надаються, потреба в офіціантах існує постійно.

     Ризик безробіття невеликий.

Код ДК

Термін навчання

3 роки

Форма навчання

Денна

Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування; Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва категорії “А1”, “А2”; Водій автотранспортних засобів категорії “С”

Професійно – теоретична підготовка слюсарів з ремонту сільськогосподарської техніки, трактористів – машиністів, водіїв автотранспортних засобів проводиться в обладнаних необхідними засобами навчання кабінетах та лабораторіях.

  

А застосувати теоретичні знання на практиці допомагає учням проходження виробничої практики в передових сільськогосподарських підприємствах, де учні мають змогу відпрацювати вміння і навички на сучасній техніці.

Код ДК

Термін навчання

1,3 роки

Форма навчання

Денна

Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва. Водій автотранспортних засобів категорії “С”

Код ДК

Термін навчання

2 роки

Форма навчання

Денна

Машиніст папероробної (картоноробної) машини (сіткар). Машиніст гофрувального агрегата.

Папір і картон так міцно увійшли в наше повсякденне життя, що важко уявити існування сучасного цивілізованого суспільства без цієї, здавалося б, простої продукції. Зазначаючи важливу роль паперу для людини, великий російський хімік Д. І. Менделєєв казав, що якщо сучасний період життя людей характеризується назвою залізного віку, то з таким же правом його можна вважати і віком паперу. Він відзначав також, що папір давно б витиснув метал, якби він не коштував так дорого.

 

Важко собі уявити, але папір в житті людини з´явився 5 тисяч років тому. За цей період процес його виготовлення дуже змінився. Сьогодні цю продукцію виготовляють сучасні папероробні машини, керує цим складним технологічним процесом висококваліфікований робітник – машиніст папероробної (картоноробної) машини (сіткар).

Код ДК

Термін навчання

2 роки

Форма навчання

Денна

Машиніст папероробної (картоноробної) машини (сіткар). Машиніст гофрувального агрегата.

Папір і картон так міцно увійшли в наше повсякденне життя, що важко уявити існування сучасного цивілізованого суспільства без цієї, здавалося б, простої продукції. Зазначаючи важливу роль паперу для людини, великий російський хімік Д. І. Менделєєв казав, що якщо сучасний період життя людей характеризується назвою залізного віку, то з таким же правом його можна вважати і віком паперу. Він відзначав також, що папір давно б витиснув метал, якби він не коштував так дорого.

 

Важко собі уявити, але папір в житті людини з´явився 5 тисяч років тому. За цей період процес його виготовлення дуже змінився. Сьогодні цю продукцію виготовляють сучасні папероробні машини, керує цим складним технологічним процесом висококваліфікований робітник – машиніст папероробної (картоноробної) машини (сіткар).

Код ДК

Термін навчання

3 роки

Форма навчання

Денна

Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування. Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації

Сьогодні професія електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування – одна з провідних на промислових підприємствах, у будівельних організаціях та організаціях комунального господарства. Разом з тим вона застосовується практично в усіх галузях господарства і потреба у електромонтерах постійна.
У сучасних умовах для висококваліфікованих спеціалістів є шанс відкрити власну справу, пропонуючи населенню послуги щодо обслуговування та ремонту електрообладнання та інструментів здебільш побутового характеру: встановлення та ремонт побутової електротехніки, електроосвітлювального устаткування, прокладання та заземлення електропроводів, кабелів, обслуговування діючої техніки, встановлення та підключення до мережі лічильників, світильників тощо.
Але професія ця, як і раніше залишається небезпечною і стресовою, особливо для молодих електромонтерів.
Існує можливість адміністративного просування (електромонтер, старший електромонтер, бригадир, технік).
Перспективи щодо працевлаштування після оволодіння професією у електромонтера вагомі та стабільні, а ризик безробіття незначний.

Код ДК

Термін навчання

10 місяців. Вартість навчання 7300 грн.

Форма навчання

Денна

Кухар 4-го розряду

Код ДК

Термін навчання

10 місяців. Вартість навчання 9350 грн.

Форма навчання

Денна

Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва категорії А1, А2

Швачка. Кравець на базі 9 класів

Код ДК

Термін навчання

3 роки

Форма навчання

Денна

Швачка. Кравець

Загальні відомості та історія професії.

Кожна людина, де б вона не була, яку б роботу не виконувала, бажає бути сучасною, стильною, красивою та модною.   Це  тісно пов’язано з професією “Кравець”. Завдяки його праці і фантазії наші бажання втілюються в життя.

     Професія “Швачка” та “Кравець” одна з найстародавніших, і в той же час сучасна, тому що мода змінюється «щодня» і послуги швачки та кравця потрібні постійно.

      Іноді у молоді питають: “Чим вас привертає  професія “Швачка”, “Кравець””. Вони відповідають: “Перш за  все, подобається працювати з людьми і для людей. Йдеш по  вулиці і бачиш плоди своєї праці – гарно одягнених людей, і ти одержуєш задоволення від підсумків своєї роботи”.

В усі часи в суспільстві панували певні погляди, смаки, художнє уявлення про одяг. І все це пов’язано із професією кравця. Вона є однією із найдавніших і одночасно однією з найсучасніших і найнеобхідніших  людям професій. Результатом праці кравця є одяг: жіночий, чоловічий, дитячий, зимовий, літній і демісезонний, верхній і легкий.

Кравець займається виготовленням швейних виробів (верхнього одягу, легких суконь, білизни, трикотажних виробів) індивідуальним методом. Робочі операції кравця, освоєні в процесі виготовлення одягу, підрозділяються на ручні, машинні і волого-теплові.

Кравець обізнаний з будовою машин і пристосувань, якими він користується, знає правила їхньої експлуатації, регулювання і налагодження, а також правила техніки безпеки.

 Зазвичай кравці працюють у бригаді разом із закрійником і швачками. У випадку коли кравець працює індивідуально, він виконує і роботу закрійника (розробка креслення виробу-викрійки і розкрій тканини). У процесі спілкування з клієнтом (замовником) кравець повинен дати кваліфіковану пораду щодо вибору фасону, підбору матеріалу, що найбільш вдало будуть пасувати замовнику.

Умови праці

 Кравець працює в приміщенні, робоча поза – сидячи чи стоячи. Працює в умовах шуму і вібрації від працюючого устаткування, забруднення повітря водяними парами і часточками текстильних волокон. Під час роботи працівник має значне навантаження на очі. Висока ймовірність травматизму.

Затребуваність на ринку праці висока

Має місце постійний попит на працівників швейної промисловості. Заробіток за професією залежить від форми власності підприємства, кількості та якості продукції, що випускається, кваліфікації працівника. Взагалі, заробітна плата кравця досить висока. Ризик безробіття – мінімальний.

Освітня підготовка

Хмельницький професійний ліцей сфери послуг, Кам’янець-Подільське вище професійне училище. Нітішинський професійний ліцей, Грицівське вище художнє училище, Шепетівський професійний ліцей, Плужненський професійний аграрний ліцей…

Медичні обмеження

   Претенденти на опанування професією кравця повинні мати добрий, гострий зір з нормальним кольоросприйманням, не мати схильності до серцево-судинних та легеневих захворювань, не страждати порушеннями опорно-рухового апарату, особливо верхніх кінцівок, не страждати органічними ураженнями центральної нервової системи, епілепсією тощо.

Кожна професія висуває певні вимоги до індивідуально-психологічних якостей людини. Професія кравця за класифікацією Климова, може бути віднесена до професій типу “людина — художній образ” і “людина — людина”.

 Для будь-якої професії художнього профілю важливими вважаються природні нахили до творчої діяльності, у її представників повинен бути постійний інтерес до нового, здатність легко відмовлятися від стереотипів, звичного способу мислення, шукати нові варіанти, нові шляхи вирішення задач.

Крім того, до професійно важливих якостей для професій типу “людина — художній образ” можна віднести наявність добре розвинутої уяви, образною мислення, наглядно-образної пам’яті, зорового сприйняття, розвинутого окоміру і нормального кольоросприймання, розвинутого художнього смаку.

У кравця повинні переважати наочно-образна пам’ять – запам’ятовування деталей виготовлюваних виробів, хімічних, фізичних і механічних властивостей оброблюваних виробів, просторового співвідношення частин і деталей тощо, наочно-дійове, наочно-образне мислення та просторова уява. Успішному  виконанню  роботи  сприяють  такі  якості  особистості,  як несприйнятливість до перешкод, що проявляється у здатності зберігати зосередженість  в умовах дії різних перешкод; витривалість  (психічна і фізична); кравцеві необхідна висока працездатність, терпіння, посидючість, вміння протистояти втомі в умовах монотонності і одноманітності виконуваних робочих рухів; швидкий темп професійних дій відповідно до ритму конвеєра; урівноваженість  — якість, що передбачає зібраність і  витримку, дозволяє встановити рівномірний темп роботи; працелюбність, добросовісність, чесність, акуратність, ретельність. Крім того, у кравця має бути добре розвинутий естетичний смак і почуття прекрасного

 Перспективи

По закінченню навчального закладу учні працевлаштовуються на швейних підприємствах, ательє мод чи приватних швейних майстернях. Заробітна плата за фактично виконану роботу.

 В час економічної кризи із знаннями, вміннями та навичками обслуговувати можна клієнтів і вдома, ще вироби можна реалізувати в спеціалізовані магазини або через мережу Інтернет.

Споріднені професії

 Вишивальниця, закрійник.

Правила прийому Документи до вступу

Столяр будівельний. Монтажник гіпсокартонних конструкцій на базі 9 класів

Код ДК

Термін навчання

3 роки

Форма навчання

Денна

Столяр будівельний. Монтажник гіпсокартонних конструкцій

Загальні відомості та історія професії

               Деревина з давніх пір широко використовується в будівництві як матеріал, що володіє багатьма цінними якостями: високою механічною міцністю, низькою теплопровідністю, невеликою об’ємною вагою, легкою оброблюваністю, хімічною стійкістю до дії кислот, солей і масел.  При нормальній експлуатації конструкції з деревини зберігаються багато років. Прикладом цього може служити монастир, побудований з деревини під м.Новгородом у 1198 р. і простояв до 1941 р. (під час війни був зруйнований німецько-фашистськими загарбниками).
Роботи, пов’язані з використанням деревини, діляться на теслярські та столярні. До теслярських відносять зведення стін, перегородок, перекриттів крокв, ферм, балок, риштувань, підлог, опалубки та інші, а до столярних – виготовлення вікон, дверей, панелей, меблів. Столяр займається обробкою деревини, виготовленням виробів з неї (обробка поліруванням), при необхідності монтажем їх на будівельних об’єктах. Він працює не тільки з деревом, а і з матеріалами, які замінюють дерево, з різними способами кріплення і монтажу продукції, металевими шурупами, скобами, цвяхами, клеями, матеріалами, необхідними для облицювання, обтягування, обробки, дерев’яних виробів (плівками, лаками, фарбами, тканинами).

          Умови праці столяра різноманітні в залежності від виду виконуваних робіт. Якщо столяр бере участь у виготовленні виробу, то, як правило, він працює в приміщенні – в майстерні або цеху. Робоче місце столяра – найчастіше верстат чи сучасні його модифікації. Майстер закріплює дерев’яні заготівки, робить розмітку й обробку виробу по наявному кресленню. Способи обробки деревини: пиляння, обробка, зборка. Кожна з цих операцій може виконуватися як вручну і за допомогою традиційних інструментів (пилки, рубанка, фуганка, долота, свердла, стамески), так і на спеціальних верстатах. Робочим місцем столяра є ті об’єкти, на яких виробляється монтаж, і інструмент йому доводиться майже завжди носити з собою.  Щоб раціо­нальніше використовувати потужності деревооброб­ного обладнання, потрібно його добре знати і вміло використовувати при виконанні кожної технологічної операції.

Характер роботи

   Від столяра на будівництві як і раніше залежить надзвичайно багато. Не будь на будівельному майданчику столярів, не можна буде підготувати будівлю до зими: віконні отвори залишаться, як порожні очні ямки, а в незакриті дерев’яні отвори увірветься студений вітер з снігом і перетворить будинок на кам’яну крижану глибу, так що працювати там стане неможливо. Або інший приклад: побудовано будівлю гуртожитку, в якому столяри не виконали внутрішні роботи, в житлових осередках не зроблені столярні перегородки, не змонтовані внутрішні меблі, на дверних отворах немає наличників, відсутні плінтуси, а на сходових огорожах не встановлені дерев’яні поручні. В цьому випадку будівля, безумовно, не може бути заселена, навіть якщо вся решта робіт закінчена повністю. Ось і  спробуй тут обійтися без столярів…

                                                                              Ринок праці

Сучасна молода люди­на, яка вперше вихо­дить на ринок праці, без сторонньої допомоги практично не може знай­ти роботу. Звісно, в газетах публікуються оголошення про вакансії, звучать вони в елект­ронних засобах масової інформації.  Професію людини виз­начає Бог. І від того, яку роботу вона обере, залежить її доля. У великих містах багато оголо­шень — пропонуються вакансії столяра будівельного, але сучасна молодь хоче, щоб робота була творчою і оплачувалася за європейськими стандартами. Молоде покоління прагне мати роботу до душі. Зазначимо, що завдяки ко­лективу Понінківського професійного ліцею майже 15 тисяч учнів знайшли роботу,

 ліцей проявляє європейський підхід до пошуку вакансій, дає змогу людині знайти себе.

Медичні обмеження

Професія столяра не рекомендується людям, які страждають алергією на деревний пил; захворюваннями опорно-рухового апарату; нервово-психічними захворюваннями; хронічною пневмонією; тим, що мають значне зниження гостроти зору.

 Вимоги до індивідуально-психологічних особливостей

Вимоги, які необхідно враховувати при виборі професії та плануванні професійної кар’єри – це, в першу чергу, психологічні особливості людини, внутрішнє життя людини.

Для успішної діяльності необхідна: любов до дерева; міцне  здоровя, хороший зір, хороша суглобово-мязова  чутливість, хороший розподіл уваги ; швидка зорово-моторна реакція, здібність до концентрування уваги впрдовж тривалого часу і його гнучкому  розподілу, хороше просторе уявлення и наглядно-образне мислення.

Перспективи

Навчання у ВНЗ: Харкова, Ржищева, Коломиї.

Споріднені професії

столяр-паркетник; реставратор дерев’яної архітектури;  модельник по дерев’яних моделях; столяр-мебляр.

Правила прийому Документи до вступу

Кухар. Офіціант на базі 9 класів

Код ДК

Термін навчання

3 роки

Форма навчання

Денна

Кухар. Офіціант

Харчування – одна із основних життєво необхідних умов існування людини. Здоров’я людини, її працездатність і настрій, нормальний розвиток значною мірою залежить від харчування.

«Хороший кухар вартий лікаря», – говорить народне прислів’я. Цими словами підкреслюється тісний зв’язок між смачно приготованою різноманітною їжею і здоров’ям людини. Кількість, якість, асортимент споживаних продуктів, своєчасність і регулярність приймання їжі мають велике значення для життєдіяльності організму.

Приготування їжі називають кулінарією. Слово «кулінарія» походить від латинського слова «culina» – кухня й означає кухонна або кухарська справа.

Своїм корінням кулінарія поринає у далеке минуле – туди, де горів вогонь жертовного вогнища. Найбільше у розвиток кулінарії внесли античні народи – древні греки та римляни. Але професія кухаря узаконюється набагато пізніше.

Сучасний великий досвід обробки харчових продуктів і приготування із них страв накопичувався протягом багатьох віків. З розвитком суспільства кулінарна майстерність удосконалювалася і змінювалася. Кулінарні рецепти багатьох страв створювались спочатку в домашніх умовах, а потім – кухарями багатих будинків і ресторанів.

Масове харчування на сучасному етапі – це одна із важливих галузей народного господарства України. Воно об’єднує різні підприємства, які відрізняються виконавськими функціями в приготуванні і реалізації страв, обслуговуванні населення – їдальні, ресторани, кафе, закусочні, бари та ін.

Сучасний працівник масового харчування повинен мати високий рівень теоретичних знань та професійної підготовки, уміти застосовувати їх у повсякденній практичній роботі, розуміти роль своєї праці в народному господарстві країни, а також володіти прогресивною технологією і новою технікою.

Неабияке значення мають також особисті якості кожного працівника. Він повинен вміти спілкуватися з людьми, бути ввічливим, терплячим, стриманим, уміти обслужити споживача на професійному рівні.

Фахівець повинен ідеально виконувати всі процеси приготування страви, починаючи від нарізання фруктів, овочів і закінчуючи мистецтвом подачі страв на стіл.

Професійно важливими рисами є образна пам’ять, естетичний смак, добре розвинені нюх і смакові відчуття, акуратність, рухливість кисті рук, пальців, фізична витривалість, висока тактильна чутливість.

Кухар вигадує, вишукує і удосконалює рецепти різних страв. Самовираження нічим не обмежене – професія може стати високим мистецтвом. У багатьох їдальнях, корчмах і кафе шеф-кухар – це кухар з додатковими обов’язками: він сервірує, організовує банкети і керує виробництвом. Він – і адміністратор, і кухар, і завгосп в одній особі, що відповідає за роботу кухарів і офіціантів, технологію приготування страв, закупівлю продуктів.

Є декілька способів отримати дану спеціальність: закінчити вуз, училище, коледж або витратити декілька тижнів, відвідуючи курси. Подібних учбових закладів сьогодні достатньо. Там викладають теорію: як обробляти продукти, зберігати їх, що і як готувати, але для досягнення справжньої майстерності цього мало – професію опановують лише на практиці.

Висококваліфікований кухар може займатися індивідуальною трудовою діяльністю, а за наявності організаторських здібностей створити власну структуру з виготовлення та реалізації продукції через підприємства громадського харчування та приватні підприємства харчування.

Професія кухаря протипоказана людям, які страждають: серцево-судинними захворюваннями, ревматизмом, шкірними захворюваннями, запамороченням, нервово-психічними захворюваннями, легеневими захворюваннями: туберкульоз, хронічна пневмонія, бронхіт, ларингіт, тонзиліт, гіпертонія, виразкові хвороби, гастрит, коліт, захворювання нирок і сечовивідних шляхів, цукровий діабет.

Під час вибору професії необхідно враховувати її спорідненість з такими професіями, як кондитер, пекар, офіціант, бармен, технік-технолог громадського харчування, продавець.

Талановиті кухарі – рідкість, але посередності теж зроблять кар’єру в кулінарній сфері. Професіонали вважають, що досягнення кухаря залежать від наявності таланту лише на 50%. А інші складники успіху – активність, бажання вчитися і пізнавати нове.

Професія «Офіціант»

Професія офіціанта є однією із стародавніх. На фресках Єгипетських пірамід зображені люди, які подають їжу до столу фараонів. Мабуть це й були перші офіціанти.

Офіціант (від латинського officians – службовець) – працівник ресторану, кафе, бару, їдальні, закусочної, підприємства харчування в туристичних комплексах, готелях і на транспорті, що подає страви відвідувачам.

Святкування знаменних дат, подій, весілля і навіть прийом видатних осіб і підписання угод передбачає спілкування за урочистим столом і неможливе без офіціантів, які беруть активну участь у загальній трапезі. Як розсадити людей, які страви подавати і кому в першу чергу, які прибори потрібні для споживання тієї чи іншої страви – саме до цього має безпосереднє відношення офіціант. Він не тільки обслуговує людей, які сидять за столом, але й допомагає і навіть навчає їх дотримуватися певних правил і етикету споживання їжі. Сьогодні жоден ресторан, кафе чи бар не може обійтися без офіціанта.

Професійна діяльність офіціанта передусім, передбачає спеціально спрямоване спілкування між ним і відвідувачами. За робочий день офіціант спілкується з різними за віком та індивідуально-психологічними характеристиками людьми: молодими і літніми, жінками і чоловіками, цікавими не дуже інтересними, спокійними і дратівливими, активними, енергійними і повільними. Всі вони різні, але потребують поради і допомоги офіціанта, іноді покладаються на його смак і професійну компетенцію.

В обов’язки офіціанта входить сервіровка столу, зустріч відвідувачів, знайомство їх з меню, у разі потреби – поради у виборі блюд, одержання замовлення, передача замовлень у гарячий і холодний цехи кухні, пробивання чеків на касовому апараті, доставка замовлення відвідувачу, розрахунок з ним, збір використаного посуду.

Офіціант повинний знати правила обслуговування відвідувачів і сервіровки столу, асортимент і кулінарну характеристику блюд і напоїв, ціни на них, правила роботи на контрольно-касових апаратах. У випадку роботи з іноземними відвідувачами необхідне знання іноземних мов у межах професійного розмовного мінімуму.

Для успішного виконання роботи офіціант повинний бути товариським, бездоганно ввічливим, легко вступати в контакти і розуміти особливості поводження людей. Необхідна стійка увага, розвинуті оперативна і довгострокова пам’ять, рахункові здібності, гарний розвиток органів чуттів (зору, нюху, тактильної чутливості). Потрібна фізична витривалість, швидкодія, ручна вправність з одночасним артистизмом.

Офіціанти працюють переважно в закритому приміщенні з мікрокліматом побутового характеру. Робота протікає в приміщенні, у спеціально обладнаних салонах-харчоблоках транспортних засобів чи на вулиці в період роботи літніх кафе. Робота пов’язана зі значними фізичними навантаженнями. Спілкування в праці інтенсивне, з великою кількістю людей – і відвідувачів, і працівників підприємства суспільного харчування.

Робота офіціанта протипоказана людям із захворюваннями ніг, опорно-рухового апарата, серцево-судинної системи, а також особам зі зниженням слуху і зору, із хронічними інфекційними захворюваннями.

Родинні професії: бармен, буфетник, продавець продовольчих товарівпродавець-комерсантпродавець-касирметрдотелькухар.

Сьогодні професія офіціанта не відмирає тому, що жоден ресторан, кафе, бар, місце продажу напоїв та їжі неможливі без офіціанта. Завдяки створенню розгалуженої мережі державних і приватних кафе, ресторанів, барів, казино, які розповсюджені по всій країні, але найбільш сконцентровані у великих містах, туристичних центрах і різняться між собою кількістю працівників, видами послуг, що надаються, потреба в офіціантах існує постійно.

     Ризик безробіття невеликий.

Правила прийому Документи до вступу

Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування; Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва категорії “А1”, “А2”; Водій автотранспортних засобів категорії “С” на базі 9 класів

Код ДК

Термін навчання

3 роки

Форма навчання

Денна

Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування; Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва категорії “А1”, “А2”; Водій автотранспортних засобів категорії “С”

Професійно – теоретична підготовка слюсарів з ремонту сільськогосподарської техніки, трактористів – машиністів, водіїв автотранспортних засобів проводиться в обладнаних необхідними засобами навчання кабінетах та лабораторіях.

  

А застосувати теоретичні знання на практиці допомагає учням проходження виробничої практики в передових сільськогосподарських підприємствах, де учні мають змогу відпрацювати вміння і навички на сучасній техніці.

Правила прийому Документи до вступу

Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва. Водій автотранспортних засобів категорії “С” на базі 11 класів

Код ДК

Термін навчання

1,3 роки

Форма навчання

Денна

Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва. Водій автотранспортних засобів категорії “С”

Правила прийому Документи до вступу

Машиніст папероробної (картоноробної) машини (сіткар). Машиніст гофрувального агрегата. на базі 9 класів

Код ДК

Термін навчання

2 роки

Форма навчання

Денна

Машиніст папероробної (картоноробної) машини (сіткар). Машиніст гофрувального агрегата.

Папір і картон так міцно увійшли в наше повсякденне життя, що важко уявити існування сучасного цивілізованого суспільства без цієї, здавалося б, простої продукції. Зазначаючи важливу роль паперу для людини, великий російський хімік Д. І. Менделєєв казав, що якщо сучасний період життя людей характеризується назвою залізного віку, то з таким же правом його можна вважати і віком паперу. Він відзначав також, що папір давно б витиснув метал, якби він не коштував так дорого.

 

Важко собі уявити, але папір в житті людини з´явився 5 тисяч років тому. За цей період процес його виготовлення дуже змінився. Сьогодні цю продукцію виготовляють сучасні папероробні машини, керує цим складним технологічним процесом висококваліфікований робітник – машиніст папероробної (картоноробної) машини (сіткар).

Правила прийому Документи до вступу

Машиніст папероробної (картоноробної) машини (сіткар). Машиніст гофрувального агрегата. на базі 11 класів

Код ДК

Термін навчання

2 роки

Форма навчання

Денна

Машиніст папероробної (картоноробної) машини (сіткар). Машиніст гофрувального агрегата.

Папір і картон так міцно увійшли в наше повсякденне життя, що важко уявити існування сучасного цивілізованого суспільства без цієї, здавалося б, простої продукції. Зазначаючи важливу роль паперу для людини, великий російський хімік Д. І. Менделєєв казав, що якщо сучасний період життя людей характеризується назвою залізного віку, то з таким же правом його можна вважати і віком паперу. Він відзначав також, що папір давно б витиснув метал, якби він не коштував так дорого.

 

Важко собі уявити, але папір в житті людини з´явився 5 тисяч років тому. За цей період процес його виготовлення дуже змінився. Сьогодні цю продукцію виготовляють сучасні папероробні машини, керує цим складним технологічним процесом висококваліфікований робітник – машиніст папероробної (картоноробної) машини (сіткар).

Правила прийому Документи до вступу

Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування. Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації на базі 9 класів

Код ДК

Термін навчання

3 роки

Форма навчання

Денна

Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування. Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації

Сьогодні професія електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування – одна з провідних на промислових підприємствах, у будівельних організаціях та організаціях комунального господарства. Разом з тим вона застосовується практично в усіх галузях господарства і потреба у електромонтерах постійна.
У сучасних умовах для висококваліфікованих спеціалістів є шанс відкрити власну справу, пропонуючи населенню послуги щодо обслуговування та ремонту електрообладнання та інструментів здебільш побутового характеру: встановлення та ремонт побутової електротехніки, електроосвітлювального устаткування, прокладання та заземлення електропроводів, кабелів, обслуговування діючої техніки, встановлення та підключення до мережі лічильників, світильників тощо.
Але професія ця, як і раніше залишається небезпечною і стресовою, особливо для молодих електромонтерів.
Існує можливість адміністративного просування (електромонтер, старший електромонтер, бригадир, технік).
Перспективи щодо працевлаштування після оволодіння професією у електромонтера вагомі та стабільні, а ризик безробіття незначний.

Правила прийому Документи до вступу

Кухар 4-го розряду на базі 11 класів

Код ДК

Термін навчання

10 місяців. Вартість навчання 7300 грн.

Форма навчання

Денна

Кухар 4-го розряду

Правила прийому Документи до вступу

Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва категорії А1, А2 на базі 11 класів

Код ДК

Термін навчання

10 місяців. Вартість навчання 9350 грн.

Форма навчання

Денна

Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва категорії А1, А2

Правила прийому Документи до вступу